برای مشاهده مقالات هر پرونده روی عنوان آن کلیک نمایید
|
|
نتيجه جستجو براي يافتن کليد واژه : فیلم گاو |
|
شریعتی قیصر و گاو را دوست داشت
|
موسوی و بازرگان به «جشن عاشورا» اعتراض کردند...بازیگر فیلم «الناس»، فرزند مهندس بازرگان بود...همسرم موسیقی «شهرزاد» کورساکف را در کانون توحید پخش کرد...به قوام علاقهمندم چون خیلی شبیه قاضی شارح در سربداران است...شریعتی یقین داشت که انقلاب میشود. بعد از آزادی از زندان درباره حُر صحبت میکرد...معلم فیلم «جُنگ اطهر» ترکیبی از آلاحمد، شریعتی و تجربههای خود من بود...میخواستیم برای فیلم «سفر سنگ» کیمیایی که بارقههای مذهبی داشت سرمایهگذاری بکنیم. چهارشنبه 27 آذر 1392 |
|
|
|
موج نو سینمای ایران؛ هیاهوی یک «گاو»
|
نسخهٔ اصلی فیلم «گاو» قانون سانسور را زیر پا میگذاشت. نمایش روستای فقیرنشین باب میل رژیم پهلوی نبود که ادعا میکرد ایران را به کشوری مدرن تبدیل کرده است...فیلم گاو تنها زمانی اجازهٔ اکران یافت که سانسورچیها یادداشتی به ابتدای فیلم اضافه کردند با این مضمون که زمان وقایع نشان داده شده در فیلم پیش از دورهٔ پهلوی است... رژیم سلطنتی از ساخت و اکران فیلمهای مستندی که پیشرفتهای ایران در دورهٔ پهلوی را به تصویر میکشیدند، پشتیبانی میکرد. چهارشنبه 23 مهر 1393 |
|
|
|
اصلاحات ارضی به روایت ادبیات و سینما/ از «نفرین زمین» جلال تا غصۀ «گاو» مهرجویی
|
«مدیر مدرسه» نخستین اثر آلاحمد بود که به گونهای در کنار «چوب بدستان ورزیل» ساعدی میتوان آنها را پیشروی ادبیات معترض به اصلاحات ارضی دانست... «جای خالی سلوچ» دولتآبادی روایت دردمندانه خانواده روستایی بیزمینی است که مجبور به ترک خانه خود و دربدری در شهری بزرگ میشوند...مهرجویی در فیلم «گاو» مسخ روستاییانی را روایت کرد که با از دست دادن زمین به موجوداتی دیگر تبدیل میشوند...پرویز صیاد در مجموعه «صمد آقا» تقابل روستاییان با زندگی شهری و شهرنشیان را به شیوهای کاریکاتوروار به نمایش گذاشت. چهارشنبه 27 دى 1391 |
|
|
|
|